1.1 Begrippen
1.2 Toepassingsgebied
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle rechtsbetrekkingen (inclusief offertes, aanbiedingen, bestelbonnen en overeenkomsten) tussen de Onderneming en de Klant.
De aanvaarding van het aanbod (uitdrukkelijk of stilzwijgend door betaling) impliceert de aanvaarding van deze algemene voorwaarden.
1.3 Eenzijdige wijziging of aanvulling
Bepalingen of voorwaarden die van deze voorwaarden afwijken of die deze voorwaarden wijzigen of aanvullen, zijn voor de Onderneming slechts bindend indien de Onderneming uitdrukkelijk en schriftelijk met deze bedingen instemt.
Verwijzen aanbod en aanvaarding naar verschillende algemene voorwaarden, dan komt het contract niettemin tot stand. Beide algemene voorwaarden maken deel uit van het contract, met uitzondering van de onverenigbare bedingen, tenzij de onderneming uitdrukkelijk en schriftelijk met deze onverenigbare bedingen heeft ingestemd.
De nietigheid van een bepaling of een deel van een bepaling krachtens deze algemene voorwaarden zal geenszins de geldigheid aantasten van het resterende deel van de bepaling of van de rest van de bepalingen en clausules. Partijen verbinden zich ertoe om alle nodige inspanningen te leveren om een clausule die nietig of niet afdwingbaar blijkt te vervangen door een clausule die zoveel mogelijk aansluit bij het resultaat dat de vernietigde clausule beoogde.
1.4 Aansprakelijkheid Onderneming
De Onderneming gaat een inspanningsverbintenis aan en is niet gehouden tot enige vergoeding voor schade, die rechtstreeks of onrechtstreeks het gevolg zou zijn van de door haar geleverde diensten, behalve in geval van zware fout of opzet. In geen geval kan de Onderneming worden aangesproken voor enige onrechtstreekse schade zoals, maar niet beperkt tot, verlies van inkomsten, verlies van contracten, kapitaalkosten, beperking van rendement of gelijk welke andere verliezen of gevolgschade, zowel aan de Klant als aan derden.
De aansprakelijkheid van de Onderneming is alleszins beperkt tot de factuurwaarde van de geleverde diensten.
De Klant kan in geval van overmacht geen schadevergoeding eisen wegens wanprestatie.
Onder overmacht wordt verstaan: ieder voorval dat buiten elk aanwijsbaar menselijk handelen om voorkomt zoals maar niet beperkt tot ziekte, een overlijden en extreme en onvoorziene weersomstandigheden of natuurfenomenen.
1.5 Schadevergoedingen en nalatigheidsintresten (moratoire intresten)
Bij niet-betaling van (een gedeelte van) de factuur door een Klant-Onderneming zal een verhoging van het factuurbedrag aangerekend worden met een nalatigheidsinterest conform de Wet van 2 augustus 2002 betreffende de betalingsachterstand bij handelstransacties en een forfaitaire schadevergoeding van tien procent (10%) met een minimum van vijfentwintig (25) euro. Deze interesten en dit schadebeding zijn van rechtswege en zonder ingebrekestelling verschuldigd vanaf de vervaldag van de factuur ten aanzien van een Klant-Onderneming. Eventuele invorderings- en uitvoeringskosten zijn ten laste van de in gebreke gebleven Klant-Onderneming.
Bij niet-betaling van (een gedeelte van) de factuur door een Klant-Consument zal een verhoging van het factuurbedrag aangerekend worden met een nalatigheidsinterest conform artikel XIX.4, 1° Wetboek economisch recht en een forfaitaire schadevergoeding met een minimum van twintig (20) euro conform artikel XIX.4, 2° Wetboek economisch recht. Deze interesten en dit schadebeding zijn ten aanzien van de Klant-Consument verschuldigd vanaf de vijftiende (15de) dag na verzending van een eerste herinnering die kosteloos zal zijn. Eventuele invorderings- en uitvoeringskosten die optreden na deze eerste herinnering, zijn ten laste van de in gebreke gebleven Klant-Consument.
1.6 Bevoegdheids- en rechtskeuzebedingen
Deze overeenkomst is onderworpen aan het Belgische recht. Voor elk geschil betreffende deze overeenkomst zijn de rechtbanken en hoven die territoriaal bevoegd zijn voor de gemeente Landen, zonder hierbij afbreuk te doen aan de regels vervat in artikel 624 Gerechtelijk Wetboek.
De Onderneming houdt volgende persoonsgegevens bij: naam- en voornaam, adres, telefoonnummer en e-mail. Deze gegevens zijn opgenomen in het dataregister en in de boekhouding en worden na tien (10) jaar verwijderd.
Bovenstaande gegevens worden als vertrouwelijk beschouwd. Ze worden uitsluitend bewaard en verwerkt in het kader van de relatie tussen de Klant en de Onderneming. De gegevens kunnen worden doorgegeven aan partners die helpen bij de verwerking van de transactie met de Klant en partners die in het kader van de wettelijke verplichtingen tussenkomen.
Bovenstaande gegevens worden niet doorverkocht of doorgegeven aan derden zonder de voorafgaande goedkeuring van de Klant.
De Klant kan steeds kennisnemen van de persoonsgegevens waarover de Onderneming beschikt. De Klant kan ten alle tijden vragen om deze gegevens te wijzigen of te verwijderen in zoverre dit mogelijk is rekening houdend met de wettelijke verplichtingen van bewaring van gegevens.
2.1 Reservering en annulering
Reserveren kan via het contactformulier op de Website: https://idealbbq.be/?page_id=1638, https://idealbbq.be/?page_id=546
De prijzen die van toepassing zijn op de diensten zijn deze die die op de website vermeld staan op tijdstip van de bestelling of die in een offerte worden bekendgemaakt. De prijzen worden bepaald per [dag/week/ maand], vooraf betaalbaar in handen van de Verhuurder door overschrijving op BE91143127048176. Het bedrag is door de Verhuurder opeisbaar vanaf de plaatsing van de bestelling.
De prijzen vermeld op de website of in de offerte zijn exclusief verplaatsingsonkosten.
Annulering van de reservering is niet mogelijk, tenzij na voorafgaand schriftelijk akkoord. Bij dergelijke annulering zullen de door de Onderneming reeds gemaakte kosten op de Klant kunnen worden verhaald. Annulering en wijziging van de reservering kan tot uiterlijk vierentwintig (24) uur voor aanvang van de verhuur. Annulering dient schriftelijk te gebeuren door middel van een e-mail naar volgend e-mailadres: info@idealbbq.be .
Een bijkomende bestelling voor een langere huurperiode of voor bijkomend materiaal dan in de oorspronkelijke reservering, is enkel mogelijk bij beschikbaarheid.
2.2 Verplichtingen van de Huurder
A. De Huurder is verplicht de huurprijs te voldoen binnen de termijn en volgens de modaliteiten bepaald in artikel 2.1 van deze algemene voorwaarden.
B. De Huurder verbindt zich ertoe om de afgesproken termijn van de huurovereenkomst te respecteren. De Huurder dient iedere vertraging aan de Onderneming te melden.
C. De huur van goederen is persoonlijk. De Huurder mag de goederen niet uitlenen of onderverhuren aan derden.
D. De Huurder dient de goederen onmiddellijk na ontvangst na te kijken. In het bijzonder dient de Huurder controle uit te oefenen op schade. De Huurder erkent dat de gehuurde BBQ (en eventuele accessoires) in perfecte staat is. De Huurder moet de BBQ en zijn accessoires in dezelfde staat als waarin deze zich bij ontvangst bevond, teruggeven en dit op de datum, uur en de plaats overeengekomen in het contract.
E. De Huurder is verplicht de BBQ en zijn accessoires te gebruiken zoals een voorzichtig en redelijk persoon en in overeenstemming met de bestemming van het goed.
F. Fysieke letsels door gebruik van de BBQ en zijn accessoires kunnen niet ten laste worden gelegd van de Onderneming, behoudens zware fout of opzet van de Onderneming wordt aangetoond. In geval van een ongeval is de Huurder gehouden tot betaling van de opgelopen schade aan zichzelf, aan de BBQ en zijn accessoires of aan derden.
G. De Onderneming behoudt zich het recht voor om schade die de goederen hebben opgelopen tijdens de verhuurperiode te verhalen op de Huurder.
2.3 Verplichtingen van de Verhuurder
H. De Verhuurder levert de goederen binnen de termijn en volgens de modaliteiten bepaald in artikel 2.1 van deze algemene voorwaarden.
I. Behoudens uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen, haalt de Verhuurder de goederen aan het einde van de huurperiode opnieuw op.
2.4 Waarborg
De Onderneming behoudt zich het recht voor om een waarborg van honderd euro per gehuurde BBQ en zijn te laten betalen bij reservatie. De waarborg wordt terugbetaald wanneer de BBQ en zijn accessoires na inspectie in goede staat zijn terug worden opgehaald.
De Huurder dient volgende gegevens correct op te geven: voor- en achternaam, een werkend mobiel telefoonnummer en eventueel een actueel e-mailadres.
Voor akkoord
____________________________________________________________________________
Naam & Datum
Telefoonnummer (incl. landcode):
Handtekening
2.5 Schade- en verliesposten
Door aanvaarding van deze voorwaarden gaat de Huurder ermee akkoord dat de Onderneming excessieve schade of schade die de normale slijtage door redelijk gebruik te boven gaat, opgelopen tijdens de verhuur, op de Huurder kunnen verhalen.
De Onderneming rekent de aankoopkosten aan indien de BBQ en / of zijn accessoires verloren raakt, gestolen of beschadigd wordt.
In geval van diefstal dient de Huurder steeds verplicht de Onderneming zo snel mogelijk te verwittigen en aangifte te doen bij de politie met eventuele vermelding van de identificatiegegevens van de BBQ en zijn accessoires zoals genoteerd in de huurovereenkomst.
3.1 Prijsoffertes en bestellingen
Offertes zijn geheel vrijblijvend, tenzij anders vermeld.
Behoudens anders en uitdrukkelijk bepaald in offertes, zijn offertes en aanbiedingen maximaal veertien (14) dagen geldig.
De offerte verplicht de Onderneming niet tot een gedeeltelijke uitvoering van het aanbod erin vermeld. Een bestelling, ook die genoteerd door agenten of vertegenwoordigers van de Onderneming, is slechts bindend indien ze door de Onderneming uitdrukkelijk en schriftelijk wordt aanvaard.
3.2 Prijs- en kostenbepaling
De prijzen die van toepassing zijn op de goederen/diensten zijn deze die op de website vermeld staan op tijdstip van de bestelling of die in een offerte worden bekendgemaakt. De prijzen worden bepaald per opdracht en zijn uitgedrukt in euro en inclusief btw.
De reiskosten bedragen zeventig cent (€0.70) per afgelegde km, gerekend vanaf twintig (20) kilometer buiten de vestigingseenheid, 3400 Landen.
De Onderneming behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor eenzijdig de prijs van haar vergoeding te wijzigen indien, na het sluiten van deze overeenkomst, één of meerdere objectieve factoren voor de prijsbepaling door voorzienbare of onvoorzienbare omstandigheden wijzigen, met inbegrip van doch niet uitsluitend prijzen van: grondstoffen; diensten van toeleveranciers; energie; heffingen en taksen opgelegd door binnenlandse of buitenlandse overheid en loonkosten.
De Onderneming zal de nieuwe prijs van de vergoeding tenminste dertig (30) dagen voor inwerkingtreding schriftelijk per mail ter kennis brengen. Indien de Klant de nieuwe prijs niet aanvaardt, heeft hij de mogelijkheid om per mail de overeenkomst schriftelijk en zonder opgave van redenen op te zeggen. Indien de Onderneming de opzegging van de overeenkomst niet ontvangt uiterlijk op het ogenblik van de inwerkingtreding van de nieuwe prijs, wordt de Klant geacht met de nieuwe prijs van de vergoeding in te stemmen.
3.3 Levering en overmacht
De goederen en de diensten worden geleverd binnen de in de overeenkomst vermelde termijn.
De Onderneming levert de goederen en de diensten wanneer zij de betaling van het voorschot van vijfentwintig (25%) van de totale kost) in goede orde heeft ontvangen.
De Klant dient te zorgen dat de diensten en/of de goederen door de Onderneming op een normale manier kunnen geleverd en geïnstalleerd worden op de overeengekomen plaats en het overeengekomen tijdstip, en zo onder meer te zorgen voor de bereikbaarheid van de leveringsplaats. Indien hieraan niet is voldaan is de Klant ertoe gehouden alle schade, met inbegrip van de wachturen, bewaringskosten en kosten voor het behoud van de zaak, in hoofde van de Onderneming te vergoeden.
De Onderneming gaat een inspanningsverbintenis aan en is niet gehouden tot enige vergoeding voor schade, die rechtstreeks of onrechtstreeks het gevolg zou zijn van de door haar geleverde diensten of verkochte goederen, behalve in geval van zware fout of opzet.
In geen geval kan de Onderneming worden aangesproken voor enige onrechtstreekse schade zoals, maar niet beperkt tot, verlies van inkomsten, verlies van contracten, kapitaalkosten, beperking van rendement of gelijk welke andere verliezen of gevolgschade, zowel aan de Klant als aan derden.
De aansprakelijkheid van de Onderneming is alleszins beperkt tot de factuurwaarde van de geleverde goederen/diensten.
De Klant kan in geval van overmacht geen schadevergoeding eisen wegens wanprestatie.
Onder overmacht wordt verstaan: ieder voorval dat buiten elk aanwijsbaar menselijk handelen om voorkomt zoals maar niet beperkt tot ziekte, een overlijden en extreme en onvoorziene weersomstandigheden of natuurfenomenen.
3.4 Eigendomsvoorbehoud (*1)
Goederen blijven de eigendom van de Onderneming tot volledige betaling van hoofdsom, kosten en interesten.
Indien goederen door de Onderneming worden geleverd, gaat het risico over op het moment van levering.
Indien goederen moeten worden afgehaald door de Klant, gaat het risico over op het moment van de verkoop.
3.5 Klachten en garantie
De Klant dient de geleverde goederen en diensten onmiddellijk na te kijken op zichtbare gebreken.
Iedere factuur wordt beschouwd als aanvaard, tenzij protest per aangetekend schrijven binnen de acht (8) dagen. Voor wat betreft eventuele gebreken aan de geleverde goederen heeft een Klant-Consument een wettelijke garantie van twee jaar, te rekenen vanaf de levering. Deze bepaling geldt eveneens op plaatsingen die door de Onderneming worden voorzien. De Klant-Consument die een gebrek vaststelt, en zich wenst te beroepen op de wettelijke garantie, dient dit gebrek binnen de twee maanden na de datum waarop het gebrek door de Klant-Consument wordt vastgesteld, aan de Onderneming te melden.
Eventuele gebreken moeten door de Klant zo snel mogelijk en ten laatste acht (8) kalenderdagen na de levering door middel van een aangetekend schrijven aan de Onderneming worden gemeld.
Na de hierboven genoemde termijnen staat de Onderneming t.a.v. de Klant enkel nog in voor verborgen gebreken die de zaak ongeschikt maken voor het gebruik waartoe het bestemd is, voor zover de goederen inmiddels niet werden verwerkt en voor zover de Onderneming de gebreken kende of behoorde te kennen. De Klant verwittigt de ondernemer in dit geval uiterlijk binnen de 8 kalenderdagen na kennisname van het verborgen gebrek door middel van een aangetekend schrijven met een gedetailleerde beschrijving van het gebrek. Klachten wegens verborgen gebreken schorten de betalingsverplichting in hoofde van de Klant niet op.
3.6 Annulering en contractuele wanprestatie
Bij annulering van de bestelling (webshop / verkoop) zal het vooraf betaalde voorschot van vijfentwintig (25) % van het aankoopbedrag niet worden terugbetaald.
Bij verhuur goederen enkel bij annulatie tot vierentwintig (24) uur voor de opdracht, terugbetaling voorschot (- administratieve kosten). Bij catering tot dertig (30) dagen voor de opdracht, terugbetaling voorschot (- administratieve kosten)
Elke wanbetaling brengt de eisbaarheid mee van de openstaande facturen en geeft de Onderneming het recht, na ingebrekestelling, hetzij eventuele toekomstige leveringen op te schorten, hetzij de overeenkomst te ontbinden, onverminderd het recht op schadevergoeding.
Wanneer één van de partijen haar contractuele verplichtingen niet nakomt, heeft de andere partij het recht om, na ingebrekestelling, hetzij haar verplichtingen op te schorten, hetzij de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, indien op de ingebrekestelling geen of geen nuttig gevolg wordt gegeven binnen de veertien (14) werkdagen en dit onverminderd het recht op schadevergoeding.
3.7 Betalingstermijnen & -modaliteiten
Behoudens anders overeengekomen, dient het voorschot ten belope van 50% betaald te zijn een week voor de levering van de dienst of het goed met een overschrijving op het nummer rekeningnummer BE91143127048176, met Payconiq, bancontact of door betaling in contant.
Behoudens anders overeengekomen, betaalt de Klant het restbedrag (na betaling van voorschot) /totaalbedrag uiterlijk op de vervaldag van de factuur met een overschrijving op het rekeningnummer BE91143127048176, met Payconiq, bancontact of door betaling in contant.
(*1) Een Klant-Consument dient expliciet met dit beding in te stemmen.
Idealbbq.be is niet aansprakelijk voor onjuistheden of onvolledigheden in de aangeboden inhoud en staat er niet garant of waarborg voor of de aangeboden inhoud deugdelijk of geschikt voor een bepaald doel is.
Idealbbq.be is niet aansprakelijkheid voor schade toegebracht door de website; voortvloeiend uit het gebruik van de website; in enig ander opzicht verband houdend met (het gebruik van) de website; voortkomend uit de onmogelijkheid (en van de webpagina’s van) de website te kunnen raadplegen en is Idealbbq.be gevrijwaard van aanspraken in geval van dreigende schade.
Idealbbq.be is niet verantwoordelijk voor websites en bestanden gekoppeld aan externe hyperlinks. Echter in geval van ernstig misbruik wordt u de toegang tot de website ontzegd.
De gebruiker vrijwaart Idealbbq.be, de webmaster, vertegenwoordigers, handelspartners, licentiehouders, etc. van gerechtelijke en buitengerechtelijke maatregelen en de kosten daarvan die ontstaan zijn als gevolg van het gebruik of het misbruik van de website of inbreuk op welke wettelijke regeling dan ook.
Bronnen:
BBQ Big Green Egg (https://bbqgreeneggstore.nl)
OFYR (https://www.ofyr.nl)
Big Green Egg (https://www.biggreenegg.eu)
Vragen of opmerkingen? Aarzel niet…
+32 478 23 38 59
info@idealbbq.be